neděle 20. července 2008

Tři orlí pera

Na táboře jsem si splnil velice zajímavou zkoušku nazvanou Tři orlí pera. Spočívá ve třech bodech:

  1. 24 hodin mlčení - Tuhle zkoušku jsem musel jednou opakovat (na každou zkoušku jsou tři pokusy), protože jsem se asi půl hodiny po nástupu prořekl. Jde o zkoušku sebekázně a sebekontroly. Nesměl jsem vydávat jakýkoliv zvuk, tzn. mluvení, broukání, pískání, prostě nic.

  2. 24 hodin hlad - Jde o zkoušku odříkání. Jediné, co jsem směl, bylo pití čisté vody. Tahle zkouška pro mě byla nejlehčí.

  3. 24 samota - Tady je důležité schovat se někde v okolí tábora, abych měl dobrý výhled a mohl si dělat zápisky (viz obrázky dole).

Takhle vypadá nášivka na kroj



Dál je tu několik papírů s poznámkami, co jsem si psal, tak se na to můžete podívat, mohlo by to být zajímavé:)










A když jsem tohle všechno splnil, měl jsem svůj obřad. Postavil jsem ohniště (pro odborníky pyramidu), udělal jsem si faguli (něco jako pochodeň, vyrobená z převařené smůly) a celé jsem to s pomocí ostatních orlích skautů (skauti, kteří mají tři orlí pera, pro představu jich je v současné době ve středisku něco kolem 15) připravil.

Součástí obřadu je i tzv. švihání proutkem. Nejde o žádné sádlo - máslo. Ten, jehož obřad se koná, si vybere tři orlí skauty, kteří ho na znamení tří zvládnutých zkoušek lehce švihnou po zádech. Dva proutky potom nový orlí skaut spálí na znamení úspěšného zvládnutí a třetí si nechá pro sebe, protože překonal itu nejtěžší zkoušku. Takže já jsem si nechal proutek za mlčení.

Myslete si, co chcete, ale mě to baví:)

2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Ta nášivka je pro vodní skauty ne?

Unknown řekl(a)...

Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli by jste někde měli tu nášivku třech orlích per jako máte na obrázku. Líbí se mi mnohem více než ty nové