pátek 19. září 2008

Vražda v salónním coupé

Ve středu k nám do Kadaně zavítal můj nejoblíbenější divadelní soubor Divadlo Járy Cimrmana se svou takřka nejznámější hrou Vražda v salónním coupé. Lístek jsem si radši koupil už někdy koncem července, protože vím, že o Cimrmany je v Kadani velký zájem. To se mi potvrdilo, když jsem na představení neviděl skoro žádné volné sedadlo. Herci přijeli ve složení: Trachta - Zdeněk Svěrák, Hlaváček - Miloň Čepelka, Majer - Jan Kašpar, Bierhanzel - Bořivoj Penc, Stevard - Václav Kotek. Herecké výkony byly bravurní. Opravdu jsem byl svědkem nádherného představení, protože po tolika letech, co hru hrají (byla zrekonstruována jako čtvrtá v pořadí) neztratili herci "šťávu" a stále z nich sršel vtip a energie, takže pořád bylo, na co se koukat.
Hru už jsem znal popředu i pozpátku z mp3 a DVD, přesto jsem se s některými prvky setkával poprvé, což je jen důkazem toho, že herci svůj cech ovládají naprosto dokonale. I kontakt s publikem navázal velice příjemnou atmosféru a i když tu hlášku všichni znali, všichni se prostě museli smát, když policejní praktikant Hlaváček řekl: "Hledej, šmudlo..."


Po představení jsme ještě šli navštívit herce do jejich šatny a pan Svěrák nám s úsměvem sděloval, jak se mu v Kadani líbí, že je mnohem hezčí, než si ji pamatuje z dřívějších dob. A nevím proč, ale nebyl zrovna moc nadšený, když mu Věrka sdělila, že v Žatci kdysi na gymnáziu učil její babičku:)

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Jen poznámka: Jan Kašpar hraje od roku 1988 jen sedací role, což se mi u postavy Továrníka Meyera nezdá. Nemělo to být když tak obráceně? Jan Kašpar že by měl hrát Bierhanzla a Bořivoj Penc Meyera?

Kuba řekl(a)...

Věř mi, divadlo Járy Cimrmana a jeho hry i herce znám téměř nazpaměť. Poplést si postavy ve Vraždě v salóním coupé, to asi nebude můj případ. Jan Kašpar hrál továrníka Meyera zcela vsedě a Bořivoj Penc si poctivě odchodil Bierhanzla. Děkuju za hlas bez tváře...