pondělí 10. listopadu 2008

Divadlo Navenek oslavilo zakončení první pětiletky

Již v sobotu jsme oslavili 5 let divadla Navenek v Kadani. Sešli jsme se v Orfeu, bylo nás celkem dost, přibližně 20-30 kusů, což je obdivuhodná cifra na to, že jsou všichni rozlítaní po světě. Hlavním cílem naší divadelní akce bylo sejít se taky někdy jako normální lidé (v rámci možností) a pobavit se tak nějak obyčejně. Ale nakonec jsme se bavili neobyčejně. V 19:00 hodin začalo takřka nepřetržité pásmo scének, soutěží, gagů, hudebních vystoupení, vtipů, tanečních kreací a kouzelnických show. Viděli jsme šťastného myslivce, divadelní kvíz, "zákulisí skautského tábora" (tahle scénka nebyla z mojí iniciativy a rozhodně nebyla podle pravdy;-), lekce japonštiny a indiánštiny, dvé scének na téma armáda, a mnohem víc. Přijeli dokonce národní a mezinárodní hvězdy. Byli jsme svědky živého koncertu kapely Deep Purple, duet zazpíval Petr Hapka s Lucií Bílou a všechny nás rozehřála Olga Šípková. Zahráli jsme si taky jednu hru, kterou jsme hráli s Prasetaunem. Všichni si zavázali oči a utvořili hada. Honza potom celé divadlo s očina nezavázanýma vedl nejrůznějšími spletitými cestami.
No a nakonec Píďan pustil trochu hudby ze svého gramofonu:-)Ale že nezahrál Majkla, to mu nezapomenu.
Já jsem v Navenku od února 2005, kdy mi Fanda Červený nabídl, jestli nechci hrát v Olivii Twist. Tou dobou už se hra zkoušela rok. Trvalo pak ještě další dva roky, než jsme se dostali k premiéře 23. 2. 2007, tedy na den přesně dva roky po mém přijetí do party. Nedávno jsem přemýšlel, kolik už toho mám za sebou: má první odehraná role - kostlivec, co točí hodinami - Kráska a zvíře, Charlie - Olivie Twist, sir Benjamin Backbite - Škola pomluv, Kuba - Fraška o kádi, Frederik - Kámen nenávisti, komisař Briketa/Arsen Lupin jr. - Případ Grendwal, a moje zatím poslední odehraná role - Beppo - Treperendy.
Chtěl bych poděkovat všem, co mě do souboru přijali tak hezky. Je mi v divadle moc hezky a baví mě to. Tak ať nám to takhle pěkně šlape i dál. Všechno nejlepší, Navenku.

Jinak abyste věděli, na co se těšit, tak je to určitě nově připravovaná jednoaktovka Blázinec v prvním poschodí (komedie z vyšších vrstev, plánovaná premiéra: únor 2009) a pohádka Hrátky s čertem (premiéru zatím neplánujeme, abychom se případně nemuseli omlouvat za nesplnění termínu;-)

A v neposlední řadě se chystáme nahrát CD s písněmi ze všech her, co Navenek odehrál. To by snad koncem školního roku mělo být.

Žádné komentáře: