čtvrtek 21. února 2008

Rozmarný duch a Canterville ghost

Se Sabčou jsme byli za poslední týden na dvou divadelních představeních o nadpřirozenu. V pondělí tu hrál pražský soubor Háta hru Rozmarný duch. Pocity jsou smíšené. Herci působili profesionálním dojmem, z technického hlediska to bylo dokonalé, kostýmy byly až na jednu výjimku moc pěkné, ale chyběla tomu jistá uvolněnost. Párkrát mě napadlo, že si ti herci prostě jen vyjeli na venek, odehrát jedno z milionu představení a zase odjet. Herci si to neužívali. Tedy alespoň nijak zjevně.
Za to v Salesiánském divadle v Praze, kde jsme zhlédli Canterville ghost (Cantervillské strašidlo) od Oscara Wilda, to bylo něco jiného. Naše gymnázium tam každoročně pořádá výpravu.vidět, že tenhle soubor hraje hlavně pro mladší publikum, a hlavně pro cizince, soudě podle jejich názorné výslovnosti. Já sám jsem originál nečetl, ale Sabča ano. Prý hra, kterou angličtí herci zahráli, byla spíš na motivy původního příběhu a zcházely některé postavy. My nezasvěcení jsme však byli s výkony spokojeni, protože z těchle herců přímo vyzařovala radost z toho, co dělají. Všem doporučuji.
Silueta sv. Václava před Národním muzeem

5 komentářů:

Abee řekl(a)...

Je prostě fakt, že výkony herců byly naprsosto...krásný :) Jejich výslovnost uchvacující(ale to se dá čekat, vezhledem k tomu, že jejich matřštinou je angličtina :). Ale chyběla mi tam dvojčata Otisova, pan Otis a hlavně celý příběh o strašidle, který je pohádkově hezký. Na místo toho hra působila, jako kdyby v ní šlo pouze o lásku mezi Virginií a Dukem a to teda nešlo...

Abee

J-Lo řekl(a)...

Myslíš Virginii Woolfovou a Duka Ellingtona? :D

Amna řekl(a)...

Ocara Wildea mám hrozně ráda a mrzelo mě, že jsem nemohla jet... ale jestli tam chyběl celý ten příběh o strašidle, Otisovic dvojčata apod... rozkopali to celý! radši si to přečtu, to je stejně nej ;)

Abee řekl(a)...

to Honza: Na Virginii Woolfovou myslím, ale jen ve velice specifických případech, nebo spíš stavech mé mysli.
to Amna: Bylo to fajn, herci byli fakt skvělý, ale pozměnili si pointu a to mě jako teda nenadchlo, no...

Abee řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.