pondělí 22. září 2008

Trocha toho textu...

Je pravda, že už na blog nepíšu respektive nevkládám články tolik, co dřív. Ale doufám, že tohle období je pouze přechodné. Mám několik věcí, o kterých bych chtěl napsat, ale nic z toho není na jeden celý článek, tak dám všechny ty věci dohromady a něco z toho snad bude.
Přes prázdniny jsem si chtěl odpočinout i od blogování a začátek školního roku byl pro mě strašně hektický: příprava SkautFestu se skauty (koukněte na fotky); znovunazkoušení celého playlistu s Innominado, protože jsme měli dvouměsíční pauzu, plus nacvičení nové písničky Time is up; zkoušení s Rapa Nui; s nově vzniklou kapelou Skautská směska jsme museli vymyslet, co vlastně budeme na SkautFestu hrát, a když jsme to vymysleli, měli jsme asi dva a půl týdne na nazkoušení 8 písniček (Dnes se mě spolužačka zeptala, kdy budeme se Směskou zas někde hrát a já nevěděl, co říct, protože my jsme nějak nepočítali, že by se dalo s projektem pokračovat, ale když jsem o tom chvíli přemýšlel, uvědomil jsem si, že by mi mi to vlastně vůbec nevadilo, že bych do toho dokonce moc rád šel.); a do toho všeho tak trochu začala škola. Záměrně jsem školu jmenoval na posledním místě, protože první týden v září se toho moc neděje. No a v sobotu SkautFest...
Hned v neděli přijeli na výměnný pobyt Norové a byli tu až do pátku. Hned v pátek jsem odjel na víkend do Ústí. Tam jsem s Efkou viděl nového Batmana - Temného rytíře. Film se mi moc líbil, vtipné hlášky jen tak mimochodem utroušené mě dostávaly. Zapůsobilo na mě taky to, že v tomhle díle bylo na Batmana pohlíženo z úplně jiného pohledu. Tentokrát to nebyl takový ten prvoplánově kladný hrdina s druhou tváří obyčejného člověka a k němu nějaká ta dáma. Tady se Bruce Wayne skutečně rozhoduje, jestli už není čas pověsit Batmobil na hřebík. Moc toho prozrazovat nebudu, protože ne všichni ten film už viděli.
Ještě před filmem byly ukázky na nové filmy. Zaujaly mě dvě: Samozřejmě Harry Potter a Princ dvojí krve, jehož premiéra se nakonec posunula snad až na příští červen. Ale hlavně mě zaujal film Kozí příběh. Je to první český 3D animovaný film (3D v tomhle případě znamená, že postavy jsou nakresleny stylem jako třeba Shrek a ne jako Simpsonovi). Příběh se odehrává ve středověké Praze, zmínka je i o stavbě Karlova mostu nebo třeba Orloje, takže uvidíme i našeho Mistra Hanuše (pokud se nepletu, byl z Kadaně, prosil bych někoho, kdo o tom něco ví, ať nechá komentář, tohle mě teď docela zajímá).
V Ústí jsem taky byl na worldmusic festivalu Barevná planeta. K slyšení byla romská, africká, vietnamská nebo třeba arabská hudba a probíhaly tam různé workshopy. Já jsem si třeba zabubnoval s africkým bubeníkem (nebyl z Afriky, ale hrál africky:-).

Kapela Terne Chave mě zaujala. Kombinuje tradiční romskou hudbu s moderními prvky. Prostě se mi to moc líbilo. O kapele jsem se dozvěděl, že vydala CD s názvem More, love! v anglickém významu to znamená Více lásky! V romském významu to ale je Hele, peníze! Chtějí tím upozornit na dvojznačnost dnešního světa. Prostě mě nějak zaujali...

V dalším týdnu jsem měl hodně práce se zkoušením Treperend, které se myslím nakonec povedly. Přišlo i překvapivě hodně diváků, za což jim děkuji.

No, a z Treperend jsem jel rovnou do Mentaurova u Litoměřic na skautský rádcovský kurz. Ani ne tak jako frekventant, spíš jako taková kulturní jednotka. No, a teď jsem tu...

Připravuju se na naše školní výročí výročí. Naposlouchávám písničky a rozepisuju jednotlivé party. Docela mě to baví. A když si najdu čas, čtu si Roberta Fulghuma, ten chlap je opravdu dobrej. Zhlédl se v Michelle de Montaigne (-ovi) a jeho esejích. Tak píše o své práci pastora, o zážitcích jeho přátel, o nočních návštěvách ledničky, o tom, jak sypal zpopelněného nebožtíka z letadla a celý nalétal zpět do letadla a nalezl všem do pusy a do nosu, a jak je trapné smrkat nebožtíka a jak zvláštně působí, když si vdova veze domů manžela v pytlíku od vysavače...

Jak celou tuhle slátaninu skončit? Těžko říct, protože se nedá určit jednotný závěr pro všechny podčlánky, které se v ní nacházejí. Snad jen řeknu, že doufám, že se úroda článků rozroste, a že bude co sklízet. Tak se mějte hezky...

1 komentář:

ondey řekl(a)...

Podle legendy byl strůjcem pražského orloje Mistr Hanuš ... podle zachovaných dokumetů to však byl jistý Mikuláš z Kadaně:)