sobota 19. prosince 2009

Jak se točí

Svět se točí, stejně tak se točí náš studentský film. Nemá jméno, tyhle věci jdou prostě pomalu. Už máme ale natočenou víc než polovinu. Je to strašná sranda, protože nikdo z nás vlastně nemá žádné praktické zkušenosti ohledně tvoření nových filmů. Já jsem tu vlastně s klipem Kusu Těsta nejzkušenější. Spousta věcí se vymýšlí až přímo na place. Několik záběrů se musí natáčet víckrát a pak se nakonec vyberou ty nejlepší. Z tohoto důvodu mi bylo o hlavu třikrát rozbito vajíčko. Jednou normálně, pak ještě jednou, pro jistotu a nakonec ještě záběr zblízka.
Všechno se tu tak nějak teď točí jako na kolotoči. Náš pan učitel Lazur rád přirovnává grafy a křivky k horským drahám, různé míry stoupání, nejvyšší a nejnižší body... Taky počítáme, kde by ten vozík asi vykolejil. Pořád ještě platí, že tu je matika (přesněji Kalkulus, objeven, nebo vymyšlen sirem Isaacem Newtonem) mým oblíbeným předmětem. A z angličtiny propadám. Už se mi začali ozývat z agentury, a už jsem měl lehce vážný rozhovor se svou koordinátorkou Kirsten. Snad bych neměl mít průšvih. Zřejmě se ale budu muset vyměnit u IB English do nižšího stupně. Pořád se mi snaží vysvětlit, že tam se budu nudit a že to pro mě nebude dostatečná výzva. Já se jim zase snažím vysvětlit, že mi je to absolutně jedno, že tohle pro mě není školní rok. Občas je s nimi, a samozřejmě i se mnou, těžká domluva.
V neděli jedeme s Murphym do státu Jižní Karolína. Ta je považována za jižanské státy, takže jsem zvědavý, jak to tam bude vypadat. Vím jednu věc, bude tam tepleji než tady. Tady máme každodenně solidně pod nulou (naštěstí jen v Celsiích, ve Fahrenheitech by to bylo už trochu horší). Dneska konečně začal padat sníh. Na druhou stranu ale zablokoval silnice, a Murphyho táta je někde v zácpě už pět hodin. Důvod, proč jedeme do JK je, že Edna (hostmamka) jede do Rakouska se svým manželem za tchyní na Vánoce a tak nás Murphyho táta bere na Vánoce k sobě. A protože americký vnímání vzdálenosti je od toho evropského kompletně odlišné, prostě pro nás přijede. Normálně cesta trvá asi 11 hodin. Plus ta zácpa, to bude asi sranda. Konečně taky zažiju nějakej ten typickej americkej Road Trip.
Občas tu tak přemýšlím o názvech některých obchodů nebo produktů. Když jdu nakoupit jdu do Giant Eagle, představte si mít v Česku obchod Obří Orel. My máme Kaufland. Ale to taky není česky. Spousta věcí se v Čechách (a na Moravě a ve Slezsku samozřejmě taky...) pojmenovává cizími názvy. Proč? Nejspíš to pak zní víc světově. Nemůžu tak úplně mluvit z vlastních zkušeností, ale dřív lidi chodili do Jednoty, jedli tatranky a pili žlutou :) Dneska jdou do Hypernovy, jedí Snickers a pijí Sprite. Nestěžuju si na to, že tu tyhle produkty máme, chraň Bůh. Taky chápu že to všechno jsou nadnárodní společnosti, které dodávají všechno možné do různých zemí světa a názvy jdou prostě v jejich jazyce. Jenom mě občas mrzí, že si sami vlastního jazyka nevážíme. Našel jsem si na youtube sestřih z finále Superstar, abych byl trochu v obraze. V levém horním rohu jsem viděl nápis Nova LIVE. Proč?! Zřejmě se novákům zdálo slovo ŽIVĚ moc vidlácké. Tyhle věci mě někdy prostě štvou. Chtělo by to další vlnu Obrození. Aspoň trochu...

Uvědomil jsem si, že si neuvědomuju, kdy jsem naposled vložil na blog nějakou fotku, takže tady předkládám důkaz č. 1, že naši kameramani se snaží vykoumat, jak se s tou kamerou vlastně pracuje asi 5 minut před natáčením :)

Žádné komentáře: