neděle 13. prosince 2009

Homo Exchange Studentus

Tak jo, pár mých posledních článků bylo veskrze pozitivních. Tenhle bude asi trochu jinej. Je to tu opravdu skvělý. Je to úžasná zkušenost, něco, co se neopakuje. Ale...
Na druhou stranu to má taky strašnou spoustu negativních aspektů. Být exchange studentem znamená na rok odletět do úplně jiné země, sžít se s tamními lidmi, stát se plynulým v místním jazyce a zapojit se do společenského života ve všech směrech. Taky to ale znamená spoustu smíšených pocitů. Když jsem seděl v letadle Detroit-Pittsburgh, byl jsem strašně nervózní. Byla to ale celkem pozitivní nervozita. Pak jsem se dobrých 30 minut nemohl potkat s mojí rodinou.
První týden jsem trpěl posunem času. Ve škole jsem měl problémy, protože jsem nerozuměl 40 % látky. Jenomže za chvíli nikoho nezajímalo, že nejsem z této země, že prostě nerozeznám rozdíl mezi Tone, Diction, Attitude, Figure of Speech, figurative language, Point of View... Je toho hodně. A tak jsem v prvním čtvrtletí měl E z angličtiny. Bylo to poprvé v životě, kdy jsem z anglického jazyka dostal něco jiného, než nejlepší možnou známku. Ale není to všechno jenom kolem školy. Máme tu kapelu. Celkem se nám blýská na lepší časy, dokonce máme možnost jet s jinou kapelou jako doprovod na jejich turné...v srpnu...
Mám tu americkou přítelkyni. Jmenuje se Brittany. Jsme spolu asi měsíc, samozřejmě si nehrajeme na žádný romantický film. Víme, jaká je realita. Ale stejně je ta realita na nic. Nejhorší na tom je, že už jsem se takhle jednou cítil. Než jsem odjel. Někdo mě přemlouval(a), abych nikam nejezdil, abych zůstal v Kadani. S ní. Jsem rád, že jsem nezůstal. Jsem rád, že jsem tady. Ale občas je to fakt těžký. Občas to prostě chce nepřemýšlet o minulosti, o budoucnosti. Carpe Diem. To je něco, co bych potřeboval, ale člověk se jen těžko sám naprogramuje, aby vnímal věci jinak.
Nechci říct, že se mi tu nelíbí, že se mi chce jet domů. Jenom jsem chtěl svému čtenáři přiblížit i temnou stranu Síly. Nechci to tu vzdát. Budu bojovat do posledního muže, což jsem já sám... Budu bojovat do sebe... to zní divně. Takže tak...

Chci jenom říct, že jsem v pořádku. To, co tady píšu je prostě jenom souhrn mých okamžitých pocitů. Kdybych tady opravdu trpěl, něco bych s tím udělal. Jenom jsem chtěl ukázat, že Exchange student tvrdej chleba má...

6 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Vydrž, Prťka, vydrž....

Anonymní řekl(a)...

Life is like a box of chocolate u never know what u gonna get.......aneb nikdy nevis co je pro co dobry a co je pro co spatny, takze i kdyz Ti to ted vsechno muze pripadat uplne naprd, aspon Te to jako osobnost posili a bude z Tebe lepsi clovek! Ber to tak, ze samy jednicky na americky skole Ti tady uznanej tretak v Kadani stejne nezaruci, tak si proste uzivej tu pozitivni cast ameriky, to hezky a na ten zbytek se vykasli....no stress, respect:)...vim ze je to tezky a ze na my "rady" nejses zvedavej, ale myslim, ze vse co delas ma naky duvod a teprv v budoucnosti pak zpetne uvidis ze i to spatny Ti dalo neco dobryho....ten rok v US je tough, ale ty ses taky tough, takze verim, ze to zvladnes...:))

Anonymní řekl(a)...

Kubajs, vzdycky mi muzes zavolat, jsem jenom "phone call away". Chmury prejdou a zase bude slunicko. Ja mam depky kolem Vanoc pravidelne, to patri k zivotu za velikou louzi. Jednou na to budes vzpominat jako na zivotni zkusenost a budes si pamatovat jenom to hezke. vzpomen si na dobry pernik a jak vsem chutnal...

Kuba řekl(a)...

No jo, když ta agentura po mně chce, abych měl C- a víc...a i na to se musim snažit... senior year na IB škole fakt neni žádný máslo...

Anonymní řekl(a)...

Ale tak agentura to sice muze chtit,ale nemuze te zadnym zpusobem donutit abys to splnil ne? Nebo si nekde podepisoval, ze v pripade ze budes mit znamku horsi jak C,musis platit nejakou pokutu? Pokud neni ten zavazek stanovenej pisemne a pod nejakou sankci, je sice hezky ze po tobe neco chces, ale ty NEMAS POVINNOST to splnit;)

Kuba řekl(a)...

Tim, že sem se přihlásil do CIEE programu jsem se zavázal, že budu dodržovat pravidla CIEE a sankce maj někde stanovený, to bych se musel někam podívat, ale když seš do toho tak hrr, můžeš zkusit najít někde díru :)