čtvrtek 24. prosince 2009

Vánoce

Znáte ten pocit, kdy se na něco strašně těšíte, odpočítáváte každý měsíc, týden, den a nakonec každou hodinu do toho vysněného okamžiku? Já ho znám, ale letos mě nejspíš v tom zmatku nenašel. Původně jsem měl být v Kadani, pak v Pittsburghu, byla možnost, že bych byl v LA a nakonec jsem až tady, v Jižní Karolíně. Faktem ale zůstává, že mi připadá, že se mě Vánoce letos vůbec, ale vůbec netýkají. Je to skutečně zvláštní pocit, protože všude kolem je plno světýlek, všechny doby vyzdobené, všude je Santa Claus, reklamy jsou plné předvánočních hitů, silnice jsou ucpané, všichni mají "štědrou" náladu. Ale já si připadám, jako by Vánoce pro mě letos nějak neexistovali. A není to tím, že bych byl na někoho naštvaný, nebo kvůli něčemu smutný. Někdo se mi snažil vysvětlit, že před Vánocemi se člověk vždycky cítí trochu zvláštně, ale já si nemyslím, že by mě svátky letos jakkoliv ovlivnily. Je mi to na jednu stranu líto, protože si pamatuju, že jsem se na Vánoce vždycky těšil a jak už jsem psal, odpočítával jsem každou měrnou jednotku času. Ale nikdy jsem se nemohl dočkat (nebo vždycky jsem se nemohl dočkat?). Letos je to ale tak nějak jiné, protože alespoň mně tenhle rok utekl strašně rychle, že jsem si ho skoro ani nevšiml. Občas si připadám jak Honza z pohádky Král měl tři syny od Jana Wericha, který se dal na závodnickou dráhu, a jak tak závodil, svět kolem něj byl jen šmouha. A když se pak najednou zastavil, začal si všímat těch překrásných detailů...pomněnka, chrpa, a hele ho brabenec... :) Taky bych se někdy chtěl takhle zastavit a všímat si. Je to sice otřepané klišé, ale v dnešní uspěchané době si člověk často neuvědomuje, jak krásné je někdy se zastavit a nedělat vůbec nic. To já jsem ale za poslední rok dokázal jen zřídka. Vždyť jsem taky hrál ve čtyřech kapelách a ve dvou divadlech na jednou. Ale jestli to znamená, že kdybych nic z toho nedělal, více bych si užil letošní Vánoce, nic bych neměnil. Jsem za všechno rád a byl to dobrý rok. A Vánoce nakonec taky nebudou špatné, za chvilku tu mam ty svoje holky a kouknem se spolu třeba na Pelíšky. Pamatuju si, jak jsme na Štědrý den vždycky povinně museli jít na procházku, krmit kachny, abychom dali mamce dost času na přípravu večeře a dárků, ale my jsme nikdy nechtěli, protože už jsme chtěli dostat naše dárky. Ale když si tak uvědomím, že tohle jsou už moje druhé Vánoce za sebou, na které nejsem doma, procházka k zamrzlému jezírku v lesoparku s tvrdým rohlíkem v pytlíku by celkem bodla.
Všichni si užijte vánoční svátky tak, jak chcete. Užijte si to. Do ničeho se nenuťte, zkuste to všechno přežít tak nějak v pohodě. Pokud jste rodiče, zkuste rozumět svým dětem a když už fakt kopou, nenuťte je. A pokud jste děti, zkuste rozumět svým rodičům a na tu procházku s nimi jděte. Pěkně Vám vytráví, a jednou na to budete vzpomínat. Veselé Vánoce!

5 komentářů:

Eevee řekl(a)...

Tobě taky veselé Vánoce, Kubí.

Anonymní řekl(a)...

No Kubajs. Ty jsi senzacni. I tu slzu jsem uronila. Stastne a vesele. Love you. Jana a kluci

Efka řekl(a)...

Ahoj, užij si svátky Kubí. A neboj, nostalgie si ještě v životě u jezírka užiješ určitě dosti:)Ozvi se prosím až budeš na ICQ, potřebuji adresu - aby chudák Ježíšek s dárkem trefil na takovou dálku.;o) Pa, Ef.

Anonymní řekl(a)...

Dík za zamyšlení...hezké.
R.

Anonymní řekl(a)...

Cítim to stejně, to s tím časem a čekáním(a to tak ráda čekám). Letos to bylo jinak, jak z jedoucího vlaku.
Opatruj se.
K.