pondělí 7. prosince 2009

America

Chtěl bych se vrátit ke svému prohlášení z minulého článku, ve kterém jsem napsal, že když nejde televize a internet, člověk se nudí. Samozřejmě existuje spousta jiných činností. Ale tyhle dvě jsou, bohužel, zřejmě nejčastější. Internet je pro mě osobně větší ztráta. Vzhledem k tomu, že jsem tu nový, všechno si vyhledávám. Mapy, otvírací doby, jízdní řády, ceny věcí, výsledky zápasů,... a taky komunikace se světem.
Teď tady na všech možných programech běží různé předvánoční reklamy. Jedna z nich je na nový playstation se zabudovaným Blu-ray přehrávačem (protože CD a DVD už jsou zřejmě zastaralé). Kluk si v té reklamě stěžuje firmě Playstation:
Kluk: "Milý plejstejšne, moje babička mi přehrávač zabavila, sama na něm hraje a mě k němu nechce ani pustit."
Starší pán z firmy Playstation: "Nech svou babičku na pokoji. Víš, s čím si hrála ona, když byla v tvém věku? Točila obruč kolem dokola klackem."
Kluk: "No jo, ale..."
Pán: "Klackem!"
Přišlo mi to celkem trefné a vtipné, než jsem to viděl podvacáté. Ale je pravda, že jak jde doba dál, odpovídá tomu i způsob zábavy lidské populace. Jen si vezměme například situaci, kdy se rodina sešla v jednom pokoji a koukala do zdi, televize totiž tehdy ještě nebyla.
Začal jsem tu teď mluvit takovým způsobem, jakým většinou mluví lidé, co už něco pamatujou, ale když trochu zavzpomínám, taky už toho dost pamatuju.
Už jenom fakt, že jsem se narodil v Československu, sice až v době federace, ale stejně to bylo minulé tisíciletí. Taky si pamatuju dobu, kdy ten, kdo měl mobilní telefon, byl absolutní hvězda, i když v něm měl maximálně číslo svých rodičů a několik kamarádů svých starších sourozenců. A tenkrát jsme měli tak možná Nokia 3310 nebo 5110. Pamatuju si, a není to tak dávno, že sehnat Conversky byl skoro zázrak. Ze světových událostí pamatuju Útok na dvojčata, 4 americké prezidenty, papeže Jana Pavla II., pamatuju Arafata i Sadáma ještě když žili. Naše slavné epidemie, když byly v nejlepším: nemoc šílených krav, slintavka, kulhavka, ptačí chřipka, teď nám tu pokašlává její prasečí sestřenice. A hlavně, něco, co mi skoro nahání husí kůži, pamatuju dobu, kdy jsme měli 9 planet! (v roce 2006 byla planeta degradována na planetku, kde jinde než u nás v Praze) To prostě zní tak strašně vážně. Jo, tenkrát byl Pluto ještě planeta děti, to vy už nepamatujete...
Takže tak :)

Žádné komentáře: